Dreamium | שלטים לעסקים – התאמת שלט לעסק לסביבה

שלטים לעסקים – התאמת שלט לעסק לסביבה

בבחירת שלט לעסק יש כמה דברים שכדאי לדעת עוד בשלב התכנון הראשוני. למשל, חשוב לעצב ולהתקין שלט אשר יתאים לא רק לעסק אלא גם לאלמנטים שמסביבו. החל מרמת העיר (על פי תקנות מסודרות שנקבעו מבעוד מועד), דרך האזור שבו העסק פועל, וכלה אפילו בבניין עצמו ובמיקומו של השלט על גביו. ברשימה קצרה זו, נסקור את עיקרי השלבים בדרך לבחירת שילוט בהתאמה לסביבה, ונבין כיצד תוכלו ליהנות משלט אפקטיבי אשר יהווה עבורכם כלי שיווקי. 
 

תקנות עירוניות וחוקי עזר שחשוב להכיר

בשלב ראשון, ועוד בטרם אתם בוחרים את השלט המתאים לכם, חשוב שתכירו את הכללים והתקנות הרלבנטיים לגבי הצבת שילוט עסקי במקום שבו אתם פועלים. כמעט כל עירייה בישראל מפרסמת תקנות והוראות אשר מגבילות עסקים מבחינת הצבת שילוט ברחובותיה. אי לכך, על מנת להימנע מקנסות מיותרים עליכם לבדוק היטב שאתם עומדים בתנאים שנקבעו. 
 
למשל, אם אתם מתכננים להציב שלט לעסק בתל אביב, דעו כי עליכם לעצב שלט ברמה אמנותית ומחומרים עמידים בתנאי מזג אוויר שונים. בעיריית ירושלים, מחייבים בעלי עסקים להתקין שלטים שהכיתוב עליהם בעברית תופס מחצית משטח השלט לפחות. במילים פשוטות, בחירת שלט לעסק חייבת להיות לפי התקנות העירוניות הרלבנטיות. 
 
לרוב, המידע יהיה זמין עבורכם באתר האינטרנט של הרשות המדוברת. במידה שאתם מתקינים שלט לעסק במרכז מסחרי כמו קניון, סביר להניח שיהיה עליכם גם לעמוד בסטנדרטים נוספים מכוח האזור שבו אתם פועלים. לא אחת, התקנות והכללים הללו יכולים להשפיע רבות על עיצובו הסופי של השלט ובכדי לחסוך זמן וכסף יש לבחון אותם היטב מבעוד מועד. 
 

בחירת שלט לעסק תוך חשיבה על הסביבה

הכלל השני בדרך לבחירת שלט לעסק הוא התאמת השלט לאזור מבחינת העסקים שפועלים בסביבתו. מצד אחד, אינכם רוצים להציב שלט אשר ייטמע וייעלם בין העסקים שמקיפים אותו, ומצד שני עליכם להימנע ממצב שבו השלט בולט לעין במידה מוגזמת. שילוט לעסק צריך להתכתב עם הסביבה ולדבר בשפה העיצובית של השלטים הסמוכים אליו. דוגמה נהדרת לכך היא עסקים אשר פועלים בשכונות בעלות ארכיטקטורה עתיקה שמתקינים שלטים בסגנון וינטאג' שמתחברים עם התחושה הכללית שמסביב. באותו אופן, עסק אשר פועל במתחם אורבאני ומרכזי יכול (וצריך) לבחור שילוט שמתחבר עם האנרגיות והתחכום שעוטפים את האזור. 
 

התאמת שלט לעסק לבניין

אם אנחנו כבר עוסקים במיקום של השלט בהתאם לסביבה, חשוב לבדוק את הבניין עצמו שבו העסק פועל. לא אחת, הבניין מדבר בשפה עיצובית מסוימת ושלטי העסקים שפועלים בו יכולים להתמזג עם הנתונים הללו. לדוגמה, קירות הבניין מחופים בצבע ייחודי, הבניין מעוטר עם אלמנטים ארכיטקטוניים, הבניין מתפאר בחלונות גדולים וקשתות, המבנה מעוצב בסגנון מודרני בשילובי מתכת וברזל ועוד. ככל שהשלט שתעצבו לעסק יתאים יותר להתקנה במקום הספציפי, כך הוא יעניק ללקוחות שמביטים בו תחושה נעימה של זרימה. ניתן אפילו להשתמש בנתונים הטבעיים של הבניין בכדי להעצים את הנראות של השלט. 
 

לסיכום, 

בחירת שלט לעסק היא ללא ספק החלטה אשר יש לבחון אותה לעומק ולא רק מבחינת הלוגו של החברה. התקנת שילוט לעסקים דורשת התממשקות עם פרמטרים חיצוניים רבים ובדומה למקרים לא מעטים – סוף מעשה במחשבה תחילה. שלט לעסק צריך להתאים את עצמו לסביבה שבו הוא מותקן, הן עם העסקים שמקיפים אותו והן עם האזור שבו העסק פועל. 
חשיבה נכונה מתייחסת גם לאלמנטים ספציפיים בבניין ודואגת לקרוץ לקהל היעד. הדברים נכונים לא רק מנקודת המבט של העיצוב הגרפי אלא גם מהיבטים כמו חומרי גלם, אפקטים (תאורה, אותיות בולטות), סגנון וכדומה. זכרו, שלט הוא במידה מסוימת הפנים של העסק. כאשר התקנת שלט לעסק מבוצעת בחוכמה ועם שילוב נכון של יצירתיות וחשיבה על תנאי השטח, התוצאה בהחלט מרשימה. 
 
 
 

צור איתנו קשר